Cum te promovezi pe online dacă ești Cofetar?
„Marketing-ul de succes pe online este ca și gătitul – trebuie să înțelegi elementele fundamentale, să ai ustensilele potrivite, să cunoști ingredientele potrivite și să ai încredere să urmezi o rețetă cu un strop de creativitate”
În era digitală în care ne aflăm, practic totul se întâmplă online. De la cofetăriile și cafenelele tale preferate, până la rețete de la Pastry Chefs renumiți, poți găsi orice la un search pe Google! Acest acces incredibil de ușor la informații face ca proprietarii de cofetării și patiserii sau cei care fac deserturi artizanale, să-și regândească strategia și să fie prezente pe rețelele sociale.
Potrivit unui studiu al Universității Cornell, 79% dintre cofetării folosesc rețelele sociale. Totuși, deși o mare parte din ele sunt prezente pe rețelele sociale, cofetarii se luptă să găsească modalități de a-și crește vizibilitatea. Auzim des cât de important este să ai o strategie de marketing pe social media, însă mulți proprietari de afaceri sunt îngrijorați să nu îndepărteze clienții prin abordarea unei atitudini greșite în online.
Dacă este și cazul tău, avem o veste bună! Acest articol este pentru tine. Am pregătit un ghid complet pentru brandurile care doresc să înceapă promovarea pe rețelele sociale și să dezvolte o strategie online care să stimuleze creșterea afacerii și să crească reputația cofetăriei.
De ce ai nevoie ca afacerea ta să fie pe online?
Dacă nu ești activ pe rețelele sociale, pierzi o bază mare de clienți. Potrivit unui studiu, 61% dintre oameni află despre cofetării, patiserii și restaurante prin intermediul rețelelor sociale. Marketingul pe social media, în ultimii ani, s-a transformat într-o parte inerentă a strategiei de marketing pentru afacerile cu deserturi și cofetării - mari și mici.
Setează-ți profilul!
Profilul este primul lucru pe care oamenii îl întâlnesc atunci când îți caută afacerea pe rețelele sociale. Astfel, asigură-te că ai un profil care conține informații precise, cuprinzătoare și actualizate, cum ar fi locația, programul de lucru și detaliile de contact. În plus, poți include și informații precum site-ul web, oferte sau noutăți. Cu cât sunt necesare mai puține click-uri pentru a afla ce oferi, cu atât mai bine.
↓ Vezi mai jos cele mai eficiente canale de Social Media pentru cofetăria ta!
Când vine vorba de rețelele sociale, Instagram este platforma perfectă pentru a-ți arăta deserturile. Este o platformă bazate pe imagini – poate cea mai populară în rândul cofetăriilor și patiseriilor – și cu un public numeros, care iubește să vadă fotografii cu cele mai delicioase preparate ale tale.
O calitate bună a fotografiilor este o condiție importantă pe Instagram, acestea contribuind la o creștere mai rapidă a numărului de urmăritori, și implicit clienți.
Folosește descrierea profilului de Instagram pentru a le vorbi direct clienților. Include toate informațiile de care au nevoie pentru a te găsi, precum locația, numărul de telefon, adresa de e-mail sau site-ul web.
Noii vizitatori vin adesea pe pagina unui patiser pentru că sunt în căutarea unui desert anume. Nu sunt încă interesați de conținutul informativ. Dar asta nu înseamnă că ar trebui să postezi doar recenzii și exemple de muncă. Merită doar să te asiguri că noii vizitatori au la dispoziție informațiile de care au nevoie - prețuri, termeni și alte condiții, exemple, răspunsuri la întrebări frecvente - în câmpul lor vizual.
Și colaborările cu alte afaceri sau cu influenceri din domeniu sunt un alt mijloc bun de promovare care îți va ajuta afacerea să crească.
Facebook rămâne de departe cel mai popular site de socializare. Prin urmare, vei avea absolută nevoie de o pagină de Facebook pentru afacerea ta cu deserturi. Asigură-te că identitatea proprie a cofetăriei se regăsește în postări, menține un stil consistent al paginii prin folosirea aceluiași tip de limbaj și ține cont de paleta de culori folosită, pentru ca mesajul transmis să fie cât mai uniform și să te deosebești de competiție.
În timp ce Instagram oferă un set limitat de cuvinte pe care le poți include în biografia profilului, Facebook, pe de altă parte, îți permite să introduci mai multe informații, inclusiv orele de deschidere, adresa, opțiunile de mesagerie și orele populare pentru vizitare. Mai mult decât atât, Facebook oferă și diverse alte avantaje:
Oferă valoare oamenilor postând informații utile, sfaturi, reduceri și promoții speciale. În cele din urmă, poți lua în considerare publicitatea plătită pe Facebook. Acest lucru poate aduce rezultate foarte bune dacă apelezi la profesionisti.
Creează-ți o strategie de postat pe social media
...și ține-te de ea!
Nu este nimic mai rău decât un client care se uită la paginile tale de socializare și să constate că nu ai mai postat de luni de zile! Fluxul postărilor se mișcă foarte repede, așa că trebuie să fii activ vizual dacă vrei să rămâi relevant în mintea clientului tău. Așa cum cofetăria produce zilnic produse proaspete, asigură-te că ai un program de postat pe care îl poți menține pe termen lung și oferă-i în mod constant audienței un memento despre prezența afacerii tale.
Creați postările pentru rețelele sociale cu o lună în avans și programează-le pe toate simultan, folosind un instrument de publicare și programare pe rețelele sociale precum Facebook Business Manager. Făcând acest lucru, te va ajuta să livrezi în mod eficient conținutul pe rețelele sociale, la cele mai bune momente ale zilei în care clienții tăi sunt activi.
Alege imagini calitative pentru postat!
Postarea de fotografii în mod constant va reaminti clienților să încerce acea nouă aromă de cupcake și îi va face să-ți treacă mai des pragul. Dar ai grijă, calitatea fotografiilor și videoclipurilor tale reflectă calitatea produselor tale, așa că asigură-te că fotografiile sunt făcute în lumină naturală și au un fundal neutru, care va scoate desertul în evidență.
De asemenea, poți folosi instrumente de editare care să le adauge un plus de unicitate. Chiar dacă îți creezi pe cont propriu postările sau ai o echipă care să te ajute, Canva rămâne alternativa ideală când vine vorba de editatul fotografiilor. Canva oferă un număr mare de templates pe care le poți folosi pentru a-ți crea propria identitate vizuală pe social media.
Idei de postări pentru afacerea ta cu deserturi!
Pe lângă toate blaturile, cremele și decorurile pe care trebuie să le faci, sunt șanse să nu ai suficient timp să te gândești la ce vei posta pe canalele tale de socializare. Dar nu-ți face griji - am adunat câteva moduri prin care poți adăuga un plus de unicitate în postările tale, să interacționezi cu publicul și să-ți păstrezi paginile sociale updatate și interesante.
După cum am menționat mai sus, partea vizuală joacă un rol major pe rețelele de socializare. Postează o poză cu un tort, cupcakes sau macarons și întreabă-ți audiența ce aromă cred că au. Poți de asemenea să te joci cu decorul și să aranjezi deserturile tematic, sau poți posta fotografii cu ultimul Candy Bar pe care l-ai pregătit. Aici posibilitățile sunt infinite, iar lucrul cu deserturi îți oferă constant idei noi de postări.
Recenziile, ca și exemplele de muncă, au o influență puternică asupra deciziei de cumpărare. Când vezi o mulțime de postări cu fețe zâmbitoare, prăjituri frumoase și cuvinte de recunoștință, ai încredere că totul va fi bine și cu comanda ta.
De exemplu, poți publica fragmente din mesajele cu un client, în care acesta vă mulțumește pentru gustul și designul tortului și trimite o fotografie cu un copil vesel de ziua lui.
Ca în orice altă nișă, cofetarii folosesc promoțiile pentru a obține mai multe comenzi în perioadele de scădere naturală a vânzărilor. Principalul lucru este să creați un pretext și un infotainment pentru a scădea prețul și nu pentru a vă devaloriza produsul. Dacă aveți o personalitate activă pe contul profesional și abonații dvs. vă cunosc din vedere, ziua dvs. de naștere, de exemplu, poate fi un prilej pentru o promovare.
Conținutul informativ este ceea ce vor dori oamenii care abia au ajuns pe profilul tău. Rețetele și ideile de decorare a dulciurilor sunt un mod ideal de a-ți fideliza clienții. Formatul rețetei este simplu și familiar pentru toată lumea - enumeră ingredientele, descrie etapele, clarifică pașii mai complicați.
Nu-ți fie teamă să împărtășești din secretele în bucătărie. Abonații vor încerca să le reproducă sau să învețe din ele. Totuși, vor apela la tine pentru un tort pentru un eveniment de gală, pentru că știu ddeja că ești un profesionist.
Formatul de întrebări și răspunsuri este bun pentru că nu vei rămâne niciodată fără subiecte de postat. De exemplu, poți crea o listă cu întrebări care apar pentru potențialii clienți, chiar dacă aceștia nu le exprimă întotdeauna. Astfel de postări ajută la depășirea obiecțiilor și la înlăturarea temerilor.
Umor și conținut situațional
Pentru nișa cofetăriei, sărbătorile de tot felul nu sunt doar ocazii de a posta, ci și simple ocazii de a comanda prăjituri sau produse de patiserie. Prin urmare, conținutul situațional aici poate fi atât distractiv, cât și de vânzare.
Dacă pregătești bunătăți tematice pentru o sărbătoare sau un eveniment, arată-le abonaților cum te pregătești. Cu ceva timp înainte de sărbătoare, poți publica o postare promoțională prin care să vă expuneți noul desert delicios, mai ales dacă știi că există o cerere pentru astfel de produse și începi să gătești din timp.
Postările care prezintă viața de zi cu zi de la locul de muncă rezolvă mai multe probleme deodată:
Îți sporesc brandul personal. Dacă urmăritorii nu îți pot vedea fața, îți pot vedea mâinile și îți pot auzi vocea. Toate acestea întăresc sentimentul că există o persoană reală, vie, de cealaltă parte.
Implică-ți abonații în conținut - este distractiv să privești un cofetar care realizează cu măiestrie o margine perfect dreaptă pe un tort.
Creează încredere - oamenii văd o parte din proces și decid să cumpere.
La prima vedere, găsirea de idei pentru conținutul de pe social media poate părea descurajantă. De fapt, ele sunt peste tot în jurul tău. Cu o strategie bine pusă la punct și prin postări constante pe rețelele de socializare, afacerea ta cu deserturi sau cofetăria ta se va bucura de mai mulți clienți noi și de câștigarea clienților fideli, care revin din nou și din nou.